Monday, January 10, 2022

Uppsats om marknadssegmentering

Uppsats om marknadssegmentering



Kopierat till urklipp Klicka här för mer hjälp med CMS-citat. Välj nätverk. Inc med sitt huvudkontor i Burnaby, BC, uppsats om marknadssegmentering. Tidigare vinnare Namn Samantha M. Undersök segmenteringsbaser 3. På liknande sätt har restaurangerna sittplatser för rökfria såväl som sittplatser för rökare.





Marknadssegmentering och strategier för att individualisera försäljningen



Marknadssegmentering är uppdelningen av kunder baserat på deras likhet mellan behov och önskemål. Genom att dela upp de internationella marknaderna kan företag effektivt fördela sina begränsade resurser på ett sätt som slår konkurrenterna och ökar kundnöjdheten Surhone etal. För det första gör separationen det möjligt för ett företag att fokusera på de särskilda behoven hos sina kunder. Förmågan att fokusera gör att den kan möta kundernas specifika krav, vilket i sin tur förbättrar kundernas tillfredsställelse. Toyota har till exempel gynnats av ökad försäljning uppsats om marknadssegmentering fokusera på de specifika behoven hos internationella konsumenter.


För det andra ökar uppdelningen av internationella marknader företagets produkters konkurrenskraft. Följaktligen kan organisationen spara på sina resurser genom att fokusera på målkund jämfört med att producera generiska produkter. Specialisering resulterar i skapandet av robusta råvaror som kan slå konkurrenterna, uppsats om marknadssegmentering. Till exempel använder Coca-cola en global marknadssegmentering för att utveckla sina produkter, såväl som vid utformningen av sina marknadsföringsstrategier, uppsats om marknadssegmentering. Genom en blandning av nisch- och inriktningsstrategier kan företaget förbättra sin konkurrenskraft och öka försäljningen. Till exempel var dietcola designad för de hälsomedvetna kunderna Bhasin n. Geografisk segmentering gör det möjligt för organisationen att möta kundernas olika behov på en viss ort.


Ur perspektivet analyseras marknaden intervall av faktorer som ålder, kön, familjestorlek och livscykel, inkomst, yrke, uppsats om marknadssegmentering, utbildning, social klass, livsstil och personlighet Schiffmanp. Beteendeegenskaper som tillfällen, förmåner, användarpriser, lojalitetsstatus och attityd till en produkt informerar behovet av att flytta till en ny marknad. Uppsats om marknadssegmentering handel med bilar, kläder, kosmetika, resor och finansiella tjänster differentierar sina globala marknader baserat på inkomst, ålder, livsstil och kön Surhone et al. Till exempel, Toyota insåg ökningen av inkomster på tillväxtmarknader, därför utformade den en inträdestaktik för att utnyttja dem. Löntillväxten ledde till att medelinkomsttagare uppstod med varierande uppsats om marknadssegmentering att köpa bilar.


Företaget gick in och lyckades dominera den afrikanska marknaden trots att det fanns andra konkurrenter som Volkswagen, Nissan, Ford och BMW. Den viktigaste framgångsfaktorn för Toyota Company är det faktum att det har något för alla. Segmenteringen av de internationella marknaderna gör det möjligt för ett företag att vinna sina kunders lojalitet. Kundretention ökar de återkommande kunderna, vilket i sin tur stimulerar försäljningstillväxten. Dessutom fungerar det som en marknadsföringsstrategi eftersom nöjda kunder hänvisar sina vänner. Förmågan att vinna kundlojalitet har bidragit till den nuvarande tillväxten i försäljningen av Toyota-bilar. Frenchs Forest, N. Beau Bassin, Mauritius: Betascript Publishing, uppsats om marknadssegmentering. Amsterdam: Nord-Holland. Relaterade uppsatser: Utnyttja innovationer på öppen marknad, uppsats Marknadsmix Marknadsmix, uppsats Perfekt konkurrens Marknad Utländsk valuta Enhetsuppsats Hur den globala flygmarknaden har påverkats av en uppsats om luftfartsrätt.





fysikuppsatsämnen



Marknadssegmentering är processen att dela upp marknaden i delar som skiljer sig från varandra. Det är identifieringen av potentiella kunder som skulle köpa dina produkter. Olika kunder har olika behov och det är inte möjligt att tillfredsställa dessa behov genom att behandla alla kunder på ett liknande sätt. De flesta organisationer har inte alla resurser för att tillfredsställa alla kunders behov. Därför är det nödvändigt att identifiera liknande grupper av kunder och att betjäna en eller två grupper med tillgängliga resurser. När marknadssegmenteringen görs väl är medlemmarna i varje segment av marknaden så lika varandra som möjligt inom ett segment och är också så olika som möjligt mellan segmenten. Nivåer av marknadssegmentering: 1. Massmarknadsföring: tillhandahåller samma produkt till alla konsumenter.


Exempel: Salt. Segmentmarknadsföring: tillhandahåller olika produkter till många segment. Nischmarknadsföring: tillhandahåller olika produkter men till undersegment. Mikromarknadsföring: tillhandahåller produkter som är att föredra framför individuella val. Segmenteringsvariabler: Det finns fyra viktiga baser på vilka marknadssegmentering utförs bland konsumentmarknader. Beställ anpassad uppsats Uppsats Sammanfattning av marknadssegmentering med gratis plagiatrapport. Geografisk segmentering: Denna typ av segmentering delar upp marknaden utifrån geografiskt område. Marknadsförare använder geografisk segmentering för att dela upp marknaderna i geografiska områden för att kunna tillhandahålla produkter till konsumenter beroende på deras olika behov.


Olika geografiska områden har olika behov och önskemål. Till exempel kommer människor som bor i en by inte att ha samma behov och önskemål som de som bor i en stad. Därför är det viktigt för marknadsförare att dela upp marknaderna i geografiska områden. Detta kan göras efter region, storlek, klimat, befolkning osv. Ett geografiskt område kan vara en stad, ett land eller bara ett litet område i en stad beroende på kraven och likheten mellan konsumenternas behov och önskemål. Demografisk segmentering: Demografisk härstammar från ordet demografi som betyder studiet av befolkning.


Denna segmentering görs genom att dela upp marknaden i delar baserat på ålder, kön, inkomst, familjelivscykel, utbildning, etnicitet, nationalitet, religion, etc. Demografiska variabler är en av de mest populära för att segmentera konsumentgrupper. Eftersom dessa är vanliga variabler som skiljer människors behov och önskemål åt. Din webbläsare kanske inte stöder visning av denna bild. Exempel på demografisk segmentering inkluderar: Huggies blöjor som är ett exempel på åldersdemografisk segmentering då de tillverkar produkter blöjor för barn. Marknadsförare fokuserar också på de rika marknadssegmenten beroende på inkomst, ett bra exempel är designermärken som Louis Vuitton som tillhandahåller lyxvaror för konsumenter som tjänar högre inkomst.


Könssegmentering används mest inom kosmetikaindustrin eller klädindustrin eller till och med tidningar, till exempel vogue har en separat tidning för män, dvs. Psykografisk segmentering: Psykografisk segmentering delar upp marknaden utifrån personlighet, social klass och livsstil. Livsstilssegmentering innebär att dela upp marknaden beroende på hur människor lever. Marknadsförare delar upp dessa segment på basis av aktiviteter-intressen-åsikter från konsumenterna. Social Class är särskilt baserad på konsumentens yrke. Detta är uppdelat i olika klasser såsom:. Övre medelklass. Medelklass. Lägre medelklass. Skicklig arbetarklass. Arbetarklass. Subsistence Personality segmentering är utvecklingen av produkter baserade på personligheter för att matcha målkonsumentens personlighet.


Till exempel används sportprodukter av personer som har en sportpersonlighet. Beteendesegmentering: Beteendesegmentering hänvisar till syftet med en konsument att köpa en produkt eller tjänst. Varje kund letar efter olika fördelar med olika produkter. Till exempel kan en kund söka olika fördelar med tandkräm köpt. Vissa köper det för tandblekning, vissa för tandköttsvård, vissa för att kontrollera tandsten, vissa för att fräscha upp andedräkten. Därför måste marknadsföraren förstå och segmentera fördelarna som eftersträvas av varje kund. Några fler exempel på beteendesegmentering inkluderar flygbolag indelade i första klass, business class och ekonomiklass. På liknande sätt har restaurangerna sittplatser för rökfria såväl som sittplatser för rökare.


Baserat på dessa faktorer kan lämpliga marknadsföringsmixar utvecklas. Det finns en annan variabel under beteendesegmenteringen som är tillfälle. Detta avgör behovet av produkten vid rätt tidpunkt eller tillfälle. Till exempel har julgranar maximal efterfrågan under julen. Även användningshastigheten för en produkt är en annan viktig variabel. Den delar in användarna i lätta, medelstora och tunga användare. Marknadsförarna måste sträva efter att attrahera de tunga användarna eftersom de tillhandahåller det mesta av verksamheten. Inriktning: Inriktning är det andra steget i STP-processen för segmentering-inriktning-positionering.


Inriktning sker efter att en marknadsförare har delat upp marknaden i segmentssegmentering. Inriktning är att förstå marknadssegmentets behov och önskemål och använda resurserna för att möta dessa behov. I processen att rikta in sig på måste marknadsföraren välja ett av marknadens segment och använda dess resurser för att tillfredsställa behoven och önskemålen hos det specifika segmentet av marknaden. Det finns olika inriktningsmetoder beroende på vilken typ av målmarknader. De är följande: Din webbläsare kanske inte stöder visning av denna bild. Det första tillvägagångssättet handlar om en enda produkt och ett enda segment av marknaden som visas i figuren ovan. Detta tillvägagångssätt behandlar bara en målmarknad och syftar till att producera en produkt för att uppfylla kraven från den specifika marknaden.


Till exempel: Benson and Hedges tillverkar tobakscigaretter för ett marknadssegment som är rökare. De producerar cigaretter som endast konsumeras av rökare. Därför är deras målmarknad rökare. Därför måste de identifiera rökarnas behov och önskemål och komma på lämpliga marknadsföringsmixar. Detta inkluderar även skräddarsydda produkter för privatpersoner. Ett exempel på detta är Levis Strauss som gör personliga jeans för kvinnor. Andra exempel på skräddarsydda produkter inkluderar NikeiD anpassade skor som låter sina kunder designa sina egna skor.


Det andra tillvägagångssättet är när en produkt produceras för att tillfredsställa behoven hos många segment av marknaden. Det är den med en enda produkt och många segment. Detta kan relateras till massmarknadsföring där en produkt riktar sig till hela marknaden. Exempel: lågprisflygbolag som Easy Jet som erbjuder billiga flyg till många segment av marknaden. Nokia är ett annat exempel som tillverkar mobiltelefoner för olika marknadssegment. Den tredje och sista metoden är multisegment-metoden. Detta inkluderar marknadsföring av många olika produkter inom en organisation för att rikta in sig på flera segment av marknaden. Detta exempel är mycket vanligt med stora varumärken som vanligtvis vinner framgång i en produkt och sedan expanderar mer differentierade produkter som involverar mycket fler segment av marknaderna.


Sony är ett bra exempel eftersom de tillhandahåller många olika produkter för olika målmarknader. Som Sony bärbara datorer, digitalkameror, tv, spel, mobiler, etc. Ett annat potentiellt exempel är också Virgin som har olika divisioner som riktar sig till många segment på marknaden. Några av dem inkluderar Virgin media som fungerar som ett mobil- och bredbandsföretag, Virgin Atlantic som består av flygbolag, Virgin Active som tillhandahåller gym och hälsovård och många fler. Detta i marknadsföringsmässiga termer är också känt som diversifiering. Positionering: Efter att ha delat in marknaden i segment och identifierat målmarknaderna är det viktigt att utveckla en marknadsföringsmix med hjälp av positioneringsstrategin.


Variablerna i marknadsföringsmixen måste möta målmarknadernas behov. Dessa är med andra ord ingredienserna i de erbjudanden du gör till konsumenterna. Delarna i marknadsföringsmixen inkluderar: Pris: Detta bestämmer priset på din produkt, vilket är mycket viktigt. Det måste jämföras med dina konkurrenters pris. Detta är det enda elementet i marknadsföringsmixen som skapar intäkter har stor betydelse. Det är ganska svårt att bestämma priset; därför finns det olika strategier som kan användas. Marknadsskumning: högt pris och mindre utbud Marknadspenetration: lågt pris och stort utbud Din webbläsare kanske inte stöder visning av denna bild. Produkt: Detta element uppfyller helt enkelt målmarknadens krav i förhållande till den önskade produkten.


Det är nödvändigt att identifiera målmarknadens önskemål och behov och att utveckla produkten enligt dessa. Detta kan göras med hjälp av variabeln nytta sökt av beteendesegmenteringen som vi såg tidigare. För att identifiera den fördel som konsumenten eftersträvar av produkten bör den utvecklas på lämpligt sätt. Företaget behöver också veta vad det unika försäljningsargumentet är med deras produkt som skiljer sig från konkurrenterna. Uppsats om marknadssegmentering. Klicka här för mer hjälp med APA-citat. Februari 07, Klicka här för mer hjälp med CMS-citat. Klicka här för mer hjälp med Turabian-citat. Ultius är den pålitliga leverantören av innehållslösningar och matchar kunder med högt kvalificerade skribenter för provskrivning, akademisk redigering och affärsskrivande.


Ultius är den pålitliga leverantören av innehållslösningar för konsumenter runt om i världen. Du läste rätt — Vi ger bort gratis stipendiepengar! Vår nästa dragning kommer att hållas snart. Ansök idag för din chans att vinna! Göra anspråk på erbjudande. Tillverkad i USA Live Chat Chatta med oss. Ultius Ny kund? Klicka här Hittade inte det du letade efter? Begär support Få hjälp via e-post. Fler alternativ ALISA Chatbot Messenger Live Chat-specialist. Skrivredigering Få ditt befintliga papper redigerat förbättrat av en erfaren proffs. Se tjänster Företagsdokument förberedande tjänster för att hjälpa dig få ett jobb. Se tjänster Antagning Nytt Kom in på din drömskola med en personlig ansökningsuppsats.


Se tjänster. Anpassad skrivning från grunden. Helt original – bara för dig. Högskoleuppsats Forskningsuppsats Capstone-projektet Avhandlingsuppsats Fler tjänster. Mer information Lär dig mer om oss Blogg Framtida skribenter Utforska vidare. Exempel på essäskrivning. Uppsats om marknadssegmentering Ultius. Välj nätverk. html kopia. MLA Style APA Style Chicago Style Turabian. Kopierat till urklipp Klicka här för mer hjälp med MLA-citat. Kopierat till urklipp Klicka här för mer hjälp med APA-citat. Kopierat till urklipp Klicka här för mer hjälp med CMS-citat.


Kopierat till urklipp Klicka här för mer hjälp med Turabian-citat. Betygsätt detta blogginlägg:. Taggar företag marknadssegmentering Marknadsföring marknadsföring segmentering marknadsföringsstrategi produkter. Författare Ultius. Visa författarens profil Visa fler inlägg från författaren. Testade dagligen Klicka för att verifiera. Om författaren Det här inlägget skrevs av Ultius. Navigation Writer-alternativ Hur det fungerar Prisexempel. Tjänster Anpassat skrivande Redigering av affärsdokument.

No comments:

Post a Comment